ایرانسل 17 ساله شد!

ایرانسل 17 ساله شد!

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، بر اساس گزارشی که توسط روابط‌ عمومی ایرانسل منتشر شده با پشت سر گذاشتن سال‌های اولیه بهره‌مندی از خدمات شبکه تلفن‌ همراه در سال‌های پایانی دهه 70 و ابتدای دهه 80 و نبودن تعادل که میان زیر ساخت‌های لازم وجود داشت در 29 مهر 1385 زمان متولد شدن اپراتوری به نام ایرانسل شد تا شبکه تلفن‌ همراه کشور را متحول و رقابتی کند.

اگر بخواهیم به چند هدف اصلی که ایرانسل با ورودش به بازار تلفن‌ همراه ایران داشت اشاره کنیم می‌توانیم به کاهش هزینه سیم‌کارت به چند هزار تومان و تبدیل شدن سیم‌کارت و ارتباطات همراه، زیرساخت‌های خدمات ارتباط و در دسترس بودن همگان بپردازیم.

امروز 17 سال از ورود ایرانسل به بازار می‌گذرد و پس از طی رشد اولیه در کنار مشترکان و همگام شدن با تکنولوژی‌های ارتباطی به‌ روز جهان در کوتاه‌ترین فاصله زمان، ورود و عرضه آخرین نسل‌های تلفن‌ همراه در کشور، توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال، ایجاد تحول دیجیتال در صنایع و کسب‌وکارها و از همه مهم تر رقم‌ زدن تجربه‌های زندگی دیجیتال برای هموطنان، ایرانسل را تبدیل به اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران و ارائه دهنده 5G در ایران کرده است.

17 سال در کنار شما بودن

ایرانسل در آغاز 17 سالگی با سرمایه‌ گذاری بیش از 10 میلیارد دلار توانسته 43.3 درصد سهم بازار در حال حاضر، 64.4 میلیون مشترک و 650 سایت فعال 5G هدف استراتژیک گذار و یک اپراتور ارتباطی (Telco) به شرکت فناوری‌ محور (Techco)، حرکت در لبه فناوری و تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی زیست‌ بوم دیجیتال در کشور و همچنین توانمند سازی سه لایه از کاربران یعنی شرکت‌ها، مشترکان و دولت به واسطه ارائه پلتفرم ها، ابزارها و راهکارهای دیجیتال در عرصه‌های گوناگون را دنبال کند.

در مهر ماه سال 1382 با هدف اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده 124 این برنامه با هدف توسعه ارتباطات از طریق سرمایه‌ گذاری شرکت‌های خارجی، خصوصی‌ سازی و همچنین با هدف حمایت از سرمایه‌ گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و رواج دادن رقابت کاهش تصدی‌گری برپا شد.

همانطور که می‌دانید ایرانسل برنده‌ی کنسر سیوم «ام‌تی‌ان ایرانسل» در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه کشور شد و تصویب قانون اجازه اجرای موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در تاریخ 6 آذر 1384 شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل توانست در سطح ملی و جهت پوشش جغرافیایی سراسر ایران، پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار (GSM) را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند.

لازم به توضیح است که در بازه زمانی کوتاهی شرکت ایرانسل توانست مراحل توسعه و راه‌اندازی شبکه را طی کند و حدود 9 ماه پس از دریافت مجوز در 6 شهریور 1385 شبکه خود را به صورت آزمایشی به مرحله بهره‌برداری برساند.

سرانجام به صورت رسمی در روز 29 مهر 1385 شبکه تلفن‌ همراه ایرانسل در شهرهای مشهد، تهران و تبریز راه‌ اندازی شد. همچنین شرکت ایرانسل توانست با استفاده از متخصصان مجرب خارجی و داخلی دربازه زمانی کوتاهی شبکه خود را با سرعتی بسیار بالا و چشمگیر در سراسر کشور توسعه دهد و با ارائه خدمات با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی از جمله ارائه نسل 2.75 تلفن همراه (EDGE) با ویژگی استفاده از اینترنت همراه برای اولین بار در ایران مشترکان زیادی را جذب و سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌ همراه ایران را از آن خود کند.

برای نخستین بار در ایران و تاریخ 10 اسفند 1387 اپراتور ایرانسل با دریافت پروانه ارائه اینترنت ثابت بی‌سیم (WiMAX) توانست به مشترکان خود خدمات «وایمکس» را ارائه دهد. در شهریور 1394 هم با بالا رفتن سطح پروانه وایمکس ایرانسل موفق شد پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت و بدون محدودیت در فناوری را دریافت کند که به واسطه این پروانه محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس رفع شد و ایرانسل توانست خدمت اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه کند.

شرکت ایرانسل در تاریخ 14 مرداد سال 1393 پس از پایان دوران انحصار در ارائه خدمات پهن‌باند همراه توانست مجوز آزمایشی ارتقای شبکه تلفن‌ همراه خود به نسل سوم، چهارم و بالاتر را دریافت کند و سرانجام در روز 4 شهریور 1393 به صورت رسمی نسل سوم (3G) ایرانسل راه‌ اندازی شد.

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی در مشهد مقدس مصادف با روز 29 آبان 93 شرکت ایرانسل نخستین شبکه نسل چهارم تلفن‌همراه (4G/LTE) ایران را ارائه داد و آن را با سرعت قابل توجهی در سراسر کشور عرضه کرد.

لازم است گفته شود که شرکت ایرانسل نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورد دار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج در ایران است که از سال 1395 مطالعه روی 5G را با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی داخلی شروع کرده و توانسته بود در سال 1396 در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج تلفن‌ همراه را انجام دهد، در اول مرداد 1399 با پیشتازی در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی دنیا موفق شد اولین سایت تجاری 5G ایران را راه‌ اندازی کند.

ایرانسل در ادامه فعالیت‌هایش در سال‌های 1399 و 1400 آمار سایت‌های نسل پنج خود را به 9 سایت رساند و از ابتدای سال 1401 پروژه «توسعه فراگیر 5G در سراسر ایران» را شروع کرد. در ادامه پروژه فوق و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با تلاش شبانه‌ روزی کارشناسان فنی ایرانسل که سرانجام در روز 27 اردیبهشت 1402 در شهر بابل راه‌ اندازی شده بود توسط رئیس‌ جمهور به صورت آنلاین به مرحله بهره‌برداری رسید.

شش صد و پنجاهمین سایت 5G ایرانسل نیز امروز و همزمان با 17 ساله شدن شرکت ایرانسل در حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی ایرانسل توسط مدیر عامل ایرانسل دکتر بیژن عباسی‌ آرند به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز برنامه کلان توسعه فیبرنوری در شانزدهمین سال فعالیت ایرانسل در شانزدهمین سال فعالیت خود در برنامه کلان خود و با هدف تحقق اهداف دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت فیبرنوری کشور و نیز ارائه زیرساخت ارتباطی با کیفیت و با سرعتی بالاتر از قبل در حوزه فیبرنوری سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده و اقدامات اجرایی در این حوزه را که از چند سال گذشته در پیش گرفته بود به طور فعالی توسعه داده و توانسته به مرحله بهره‌ برداری برساند.

در شانزدهمین سال فعالیت ایرانسل در روز 27 اردیبهشت 1402 سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل در مراسمی به واسطه رئیس‌ جمهور افتتاح شد. در طی این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» می‌شناسید در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها» به مرحله بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران به عنوان اولین شهر موفق شد این سرویس ایرانسل را دریافت کند.

ایرانسل در مرداد 1402 توانست از وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات موافقت‌ نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را دریافت کند. شرکت ایرانسل تا قبل از اینکه این پروانه را دریافت کند خدمات مختلف ارتباطی و دیجیتال از جمله شبکه تلفن همراه نسل 2 (2G)، نسل 3 (3G)، نسل 4 و 4.5 (4G/LTE-A) و نسل 5 (5G) و خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی‌سیم (WiMAX و TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه داده بود به طور رسمی به جمع ارائه‌ دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق اضافه شد.

شرکت ایرانسل به تازگی در 22 مهر 1402 تفاهم‌ نامه توسعه دسترسی کسب و کارها و منازل را به فیبر نوری (FTTx) در شهر شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری کسب و کارها و منازل (FTTx) در شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا را با حضور وزیر ارتباطات امضا کرد. مجموع حفاری و فیبرکشی پروژه کسب و کارها و منازل شهر صدرا بیش از 165 کیلومتر است و 30 هزار نفر از ساکنان این شهر را با سرویس‌هایی با سرعت بیش از 900 مگابیت بر ثانیه تحت پوشش قرار خواهد داد.

بسته تخفیفی 17 سالگی همان طور که گفته شد شرکت ایرانسل به مناسبت فرارسیدن 29 مهرماه که مصادف با هفدهمین سالروز راه‌ اندازی شبکه تلفن‌ همراه ایرانسل است به رسم قدردانی از مشترکان عزیز تا 3 آبان 1402 تمامی مشترکان اعتباری و دائمی می‌توانند بسته ترکیبی 2 گیگابایت اینترنت و 2 ساعت مکالمه ایرانسلی را با قیمت تخفیفی 8 هزار تومان خریداری کنند.

* اعتبار این بسته تا 3 آبان 1402 می‌باشد و به دفعات قابل‌ خریداری است. شما می‌توانید این بسته را با شماره‌گیری کددستوری *5# (ستاره پنج مربع) و یا مراجعه به سوپراپلیکیشن ایرانسل‌ من خریداری کنید. همچنین تا 3 آبان 1402 تمام محصولات پلتفرم جامع آموزش آنلاین دانا با 30 درصد تخفیف قابل استفاده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل