اپراتورها باید پیش از ارسال پیامک انبوه از مشترکان تاییدیه دریافت کنند‎

اپراتورها باید پیش از ارسال پیامک انبوه از مشترکان تاییدیه دریافت کنند‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس گفته‌های معاون امور ارتباطی رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات اپراتورهای تلفن همراه را ملزم کرده است که برای ارسال پیامک رضایت و درخواست مشترکان را دریافت کنند.

به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و براساس گزارشی که توسط خبرنگاران منتشر شده «مجید حقی» با اشاره به این که در بعضی از موارد اطلاعات مشترکان توسط برخی افراد سودجو جهت ارسال پیامک انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: «جهت بر طرف کردن این مشکل اپراتورهای همراه ملزم شده‌اند تا در صورت مشاهده هرگونه ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت مشترک بلافاصله با متخلفان برخورد کرده و به منظور توقف ارسال پیامک اقدام به اعلام سر شماره مورد نظر به رگولاتوری کنند».

براساس گفته‌های او مشترکانی که بدون رضایت برایشان پیامک‌های انبوه ارسال می‌شود نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه «ثبت و پاسخگویی به شکایات رگولاتوری» اقدام به ثبت شکایت خود کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری وعده داده است که این سازمان به سرعت شکایات را مورد بررسی قرار داده و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت نتیجه را به کاربران اعلام می‌کند.

در صورت تکرار تخلف موارد به کمیته تخلفات رگولاتوری ارجاع و براساس مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

لازم به ذکر است قبل از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه 270 در رابطه با مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی را تصویب و به اپراتورها ابلاغ کرده بود.

علاوه‌بر این موضوع جهت اطمینان از درستی انجام فرایند احراز هویت اپراتورها ملزم شده بودند که علاوه بر انجام فرایند حضوری احراز هویت مشترکان با استفاده از شناسنامه عکس دار و کارت ملی، جهت فروش سیم‌کارت‌های دوم و بیشتر از رمز یک بار مصرف (OTP) استفاده کنند.

همچنین ارسال‌ کنندگان پیامک‌های اطلاع‌ رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم شده بودند حتما عبارت «لغو 11» را در انتهای پیامک خود قرار دهند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد 11 به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند ادامه دریافت پیامک را لغو و جهت عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌ رسانی خدماتی عدد 12 را به همان سرشماره ارسال کنند.

با این‌ حال ممکن است بعضی این الزام را دور زده باشند و با روش‌های مختلف از لغو کردن پیامک‌های تبلیغاتی جلوگیری کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل